יום ראשון, 27 בדצמבר 2009

ברכות מקסימות לגיל שנה first birthday greeting


מזל טוב, הילד הגיע לגיל שנה! ילד, נכד, אחיין או חבר קרוב, גיל שנה הוא גיל מקסים שבו הילד מתחיל "לפטפט", לפעמים אפילו עושה צעדים ראשונים בהליכה, מביע סקרנות בסביבה ואנשים מסביבו. הוא מזהה את אנשים הקרובים אליו, סבא, סבתא, דודים ודודות וחברים קרובים, אחים ואחיות ובוודאי את הגננת או המטפלת. אם אתם מחפשים ברכה יפה ומקורית לגיל שנה, יש לנו רעיון בשבילכם להכנת ברכות מקסימות ושימושיות במוחד לילד או לילדה (תינוק או תינוקת) שהגיעו בשעה טובה ומוצלחת לגיל שנה. שנת חייהם הראשונה חלפה בשמחה, וכאמור הם מתעניינים בפרצופים המוכרים להם. ברכה לגיל שנה מתרכזת באנשים הקרובים לילד או הילדה בגיל זה ומשלבת אותם בתוך ברכה חגיגית שהיא גם מתנה קטנה, לגיל שנה.
כדי להכין ברכות מיוחדות לילד לכבוד יום הולדת ראשון, צריך אלבום קטן, מאותם אלבומים – מיני שגודלם כגדול תמונה אחת, עם כמה דפים בפנים, אפילו אלבום של 10-15 דפים מספיק.
באלבום מסדרים בכל דף תמונה של בן משפחה או קרוב אחר של הילד החוגג יומולדת שנה, ושאותו הוא מזהה ואוהב. תמונה של אבא, תמונה של אמא, סבתא, סבא, אחים ואחיות, תמונה של דוד, תמונה של דודה, תמונה של גננת או מטפלת אם יש לילד גם טובה להכנת ברכה זו, תמונה של חבר קרוב (תינוק או ילד), בני דודים וכדומה. בסוף האלבום מסדרים תמונה או מספר תמונות משותפות, כולל תמונה של הילד או הילדה שחוגגים יומולדת שנה. למשל, תמונה של סבא וסבתא יחד עם התינוק, תמונה של אמא, אבא האחים והתינוק וכדומה.
ילד בן שנה יאהב את ה"ספרון" ברכה הזה במיוחד! מבחינתו זה ספר שנכתב במיוחד בשבילו – לקרוא הרי הוא לא יודע ותמונות זה הכל בשבילו. ברכות אלבום מקסימות וגם שימושיות לגיל שנה. בכל פעם שרוצים להעסיק את התינוק במשהו, אפשר לתת לו את האלבום והוא יהנה מאוד לדפדף בו. אמא או אבא ישמחו לשבת עם הילד לדפדף באלבום – ברכה יחד, מכיון שהם יראו את הילד מצביע על התמונות, קורא קריאות התפעלות ונהנה מכל רגע. אמא או אבא יכולים לשבת עם הילד ולעבור יחד על התמונות, לשאול אותו את מי הוא רואה בתמונה, לחזור על השמות ועל הקירבה של הדמויות אליו, לדבר על הדברים שהם אוהבים לעשות יחד. כמובן שאחד החלקים המרגשים והמשמחים ביותר באלבום – ברכה זה הוא תמונת הילד עצמו יחד עם משפחתו. תמונה זו תשמח אותו והוא יהנה לחפש את עצמו באלבום.
ליד כל תמונה כותבים ברכות קטנות ונחמדות, מציירים ציורים חמודים או מדביקים מדבקות לקישוט. בכריכת האלבום או בעמוד הראשון של אלבום – ברכה מכניסים כרטיס ברכה או דף שקישטתם וכותבים עליו ברכות מיוחדות לילד/ה לגיל שנה. ברכות לכבוד יום הולדתו, ברכות קצרות שמספרות משהו נחמד או מצחיק שהוא אוהב לעשות, זיכרון משותף וכדומה. מוסיפים כמה ברכות ואיחולים לשנה השנייה של התינוק וחותמים את שמכם. תגרפו מחמאות עם ברכה זו, אבל הכי חשוב, זו ברכה שתשמח מאוד הן את התינוק והן את הוריו. יומולדת שנה שמח!